Csevely

Napi csevely és egyveleg.

Re: Csevely

HozzászólásSzerző: lewenter » 2009.11.25. 19:28

sziasztok!
Kinek van meg a Honda_NTV-650_Deauville_Service_Manual, mert amik a neten vannak azok a linkek nem működnek :|
Pedig most tavaszig vmivel el kellene ütni az időt, hoyg szétszedem és minden csavart inkább átnézek én :-)
Ha vki feltenné nekem akár csak egy rövid időre megköszönném és azonnal lehúznam a filet!

Köszi, ha vki tud benne segíteni
lewenter
 

Re: Csevely

HozzászólásSzerző: lewenter » 2009.11.25. 19:36

egy másik téma ami nagyon jó hír a KRESZ változásban!
"Januártól a motorosok is használhatják majd a buszsávot, és ők is előremehetnek a piros lámpánál."
itt a teljes cikk http://hiroshir.hu/sw.!news/id.3510/tit ... ESZ-ben%3F
A kerékpárosoknak viszont nem örülök, hogy szembe kóborolhatnak majd az egyirányú utcában, illetve az úttesten bárhol.
lewenter
 

Re: Csevely

HozzászólásSzerző: jose » 2009.11.26. 08:38

lewenter írta:sziasztok!
Kinek van meg a Honda_NTV-650_Deauville_Service_Manual, mert amik a neten vannak azok a linkek nem működnek :|
Pedig most tavaszig vmivel el kellene ütni az időt, hoyg szétszedem és minden csavart inkább átnézek én :-)
Ha vki feltenné nekem akár csak egy rövid időre megköszönném és azonnal lehúznam a filet!

Köszi, ha vki tud benne segíteni

milyen e-mail-re küldjem?
jose
 

Re: Csevely

HozzászólásSzerző: Delzo » 2009.11.28. 09:46

Sziasztok!

Összefoglalva, ami minket legjobban érint az új KRESZ-ből:
„15.§ (3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban – a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával – bármely gépjárművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra – a balra bekanyarodás esetét kivéve – ráhajtani csak személygépkocsival és motorkerékpárral szabad.”
A módosítás minden forgalmi sáv használatát lehetővé teszi a motorkerékpárok számára a három vagy több sávos utakon.


„15.§ (8) Az autóbusz forgalmi sávban ....
be) a kétkerekű motorkerékpár és a kétkerekű segédmotoros kerékpár."
A módosítás a kétkerekű motorkerékpárok és kétkerekű segédmotoros kerékpárok számára megengedi az autóbusz forgalmi sáv használatát. Ezek a járművek a jelentős sebességkülönbség miatt nem lassítják a buszközlekedést.

Üdv: Delzo

A 36. § a következő (12) bekezdéssel egészül ki:
„(12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állnia, – előre sorolás céljából – motorkerékpárral, illetve segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.”

A részletezett biztonsági feltételek fennállása esetén a forgalmi okokból álló járművek mellett vagy között a motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok, az álló járművek mellett jobbról a kerékpárok előre haladhatnak. Ez akkor lehetséges, ha az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák. Ezzel elkerülhető, hogy e járművek a zöld jelzésre a környezetükben meglóduló gépkocsik közé szoruljanak, ami különösen a lassabban induló kerékpárok esetén jelenthet fokozott kockázatot.


„17. (1) A vasúti átjárót megközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad. A vasúti átjáró megközelítésekor, illetve a vasúti átjárón történő áthaladás során eleget kell tenni a vasúti átjáró biztosítására szolgáló közúti jelzéseknek.”

A vasúti átjárók előtt kötelezően betartandó, rögzített mértékű legnagyobb sebességet általánosabb megfogalmazás váltja fel. Ahol a választható legnagyobb sebesség meghatározása változatlanul szükséges, ott ez tábla kihelyezésével megvalósítható.
Tehát általánosságban megszűnt a lakott területen belüli 30 és a kívüli 40km/h.

Egyéb kevésbé fontos, de említésre érdemes, hogy utas esetében a becsatolt sisakért nem a vezető, hanem az utas felel, vagy hogy most már jogszerűen állhat ott a trafipax, ahol nem lenne szabályos (pl járda).

Azért írtam pontosan, mert a sajtóban kicsit torzítva jelennek majd meg, és úgy félreérthető lenne.
Sok egyeztetés előzte meg ezt a módosítást , nekem is több éjszakám ráment, nem mindenben lett olyan amit szerettünk volna, de szerintem nem panaszkodhatunk. Azért szidjatok nyugodtan, mindenkinek úgysem tetszik... :oops:
NTV 700; 2007. 04.; újonnan vettem; 7000km/év
Avatar
Delzo
 
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2009.11.08. 16:40
Tartózkodási hely: Üllő, Budapest

Re: Csevely

HozzászólásSzerző: lewenter » 2009.11.28. 11:50

Szia Delzo!

Nagyon köszönömmm a pontosítást!
Így már kerekebb és jól értelmezhető a változás!:-)

Köszi
lew
lewenter
 

Re: Csevely

HozzászólásSzerző: TomRed » 2009.11.28. 16:24

A Kresz módosítások magyarázatokkal teljes terjedelmében Word fájlban letölthető vagy megnyitható innen: Kresz módosítások 2010.01.01

Még egy motorosokra kedvező változás megemlítenék:

19. § A megállási tilalmakra vonatkozó rendelkezések pontosítása
(A rendelet 40. § változásai)

A módosítást követően:
„(9) A járdán a mozgáskorlátozott személy (illetőleg az őt szállító jármű vezetője) járművével, a betegszállító gépjármű, a kerékpár, a kétkerekű segédmotoros kerékpár és a kétkerekű motorkerékpár a (8) bekezdésben említett egyéb feltételek fennállása esetén akkor is megállhat, ha a megállást jelzőtábla vagy útburkolati jel nem engedi meg.”

Tehát a kerékpár, a kétkerekű segédmotoros kerékpár és a kétkerekű motorkerékpár egyes feltételek fennállása esetén (pl. a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el és a gyalogosok közlekedésére legalább másfél métert szabadon hagy) a tiltó jelzések ellenére is megállhat a járdán.

Azért ebben az esetben a felhívnám a figyelmet arra, hogy a motor és pl. ház fala között 1,5 m távolságnak meg kell lennie, ráadásul az esetleg mellette mégis megálló autóból is ki akarhat valaki szállni...
Vagyis elég széles járda kell ehhez elvileg.
Avatar
TomRed
 
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2009.11.05. 21:39
Tartózkodási hely: Nagykovácsi

Re: Csevely

HozzászólásSzerző: TomRed » 2009.12.04. 21:19

Szia Devill!

Üdvözöllek a társaságunkban, mint első nem magyarhonban lakó tagunkat!

Amikor jöttünk haza a Csehországi DmD2009 márka találkozóról, akkor egy szépen karbantartott, díszített 650-es piros Deauville-t hajtó márkatársunkkal találkoztunk egy útfelbontás környékén. Esetleg Te voltál az?

Egy apróság: Bocs, hogy áthelyeztem a Bemutatkozásodat, mivel a Fórum úgy működik, hogy új témát hoz létre egy újabb soron, ha valaki precízen beírja a Téma mezőbe a Téma megnevezését. Vagyis azt csak akkor szükséges kitölteni, ha valóban egy új témát szeretnénk indítani, amit persze mindenki szabadon megtehet.
Most engem is meglepett a látvány, vagyis a két sorban látható "Új tagok bemutatkozása". :)

Tehát más esetben elég csak az Új hozzászólás gombot megnyomni és utána mindjárt a hozzászólást beírni.
Minek siessek, ha tudok gyorsan haladni.
NT650V, 2005.05 havi, újonnan vettem, 10.000 km/év
Avatar
TomRed
 
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2009.11.05. 21:39
Tartózkodási hely: Nagykovácsi

Re: Csevely

HozzászólásSzerző: Devill » 2009.12.04. 22:07

Szaasztok dovilljerók !
felvidéki, magányos kreatúrázóként (ez aztán egy hülye szóösszetétel) csatlakoznék a társasághoz. Valahol vágyaim legrejtettebb zugában Portugália térképe körvonalazódik, de még nagyon sejtelmesen ...Lesz min ábrándozni a tél folyamán !
Devill
 

Re: Csevely

HozzászólásSzerző: koko64 » 2009.12.07. 10:00

Sziasztok!

Régóta szemezek ezzel a tipussal. Az elhatározás már megszületett a beszerzésre.
Kérdésem, hogy amíg nincs ilyenem, mutatkozzak-e be?
Addig is próbáljatok meg lebeszélni:)

Üdv: Kovács Gábor

U.i: Egy 650-es Banditot kellene pénzzé tennem! Csere érdekel valakit?
koko64
 

Re: Csevely

HozzászólásSzerző: Gerzson » 2009.12.07. 12:11

koko64 írta:Sziasztok!

Régóta szemezek ezzel a tipussal. Az elhatározás már megszületett a beszerzésre.
Kérdésem, hogy amíg nincs ilyenem, mutatkozzak-e be?
Addig is próbáljatok meg lebeszélni:)

Üdv: Kovács Gábor

U.i: Egy 650-es Banditot kellene pénzzé tennem! Csere érdekel valakit?



Hello Koko!
Megpróbáltalak, de nem találtam érveket, így nem sikerült :)
Miért is ne mutatkoznál be? Attól hogy még nincs Deauville-d, vagy NTV-d, még szívesen látunk. Vannak olyanok is köztünk, akiknek nem ilyen motrojuk van, és ugyan úgy egyenrangú tagjai a társaságnak.
Aról azért írhatnál pár sort, miért gondolod, hogy a Bandikáról átülsz? Esetleg öreg, vagy nem elég kényelmes, vagy nincs rajta hely a csomagnak? A Bandit is egy eléggé túra-beállítottságú moci, amennyire én ismerem. Érdekelnének az érveid, már csak azért is, mert a Deauville - főleg a 650-es - egész msá karakterű moci: gyengébb, kardános, nehezebb, V2-es, stb...
"Úton lenni a boldogság,..."
Avatar
Gerzson
 
Hozzászólások: 683
Csatlakozott: 2009.11.08. 17:49
Tartózkodási hely: Budapest - Dél-pest

ElőzőKövetkező

Vissza: Csevegés

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég

cron