Mi is a Dóvill ??

Napi csevely és egyveleg.

Re: Mi is a Dóvill ??

HozzászólásSzerző: Döme » 2012.10.18. 16:33

Mi is a Dóvill?? Egy rakás ócskavas!!!!!





velem együtt, ha nem ülhetek rajta!!!!! :lol:
Üdv!
Döme
 

Re: Mi is a Dóvill ??

HozzászólásSzerző: Ckerti » 2012.10.18. 21:33

Én alig 2500 km-t motoroztam még vele, mással pedig semmit, de most azt gondolom, hogy nekem a legjobb választás volt.
Első motorom, de már nem félek tőle.
A súlya valóban nagy, de ha az ember tiszteli és felkészül rá, akkor még álló helyzetben is kezelhető, menet közben pedig nem tűnik fel.
Nem kell tartanom attól, hogy egy hirtelen gázadásra felágaskodik és levet a hátáról, de mégis minden előzés (az általam használt sebességtartományban vagyis max. 120-ig) csak egy pillanat.
Próbáltam a végsebességét, de 180-nál (óra szerint) elvettem a gázt. Nem élveztem és a motor sem. Jobban fekszik nekünk a 100-110-es utazás, akkor finoman dorombol, nem zúg és darál.
Holnap lesz életem első nagyobb, kb. 400 km-es túrája (röhögni nem ér :twisted: ), ráadásul 3 rutinos motorossal a Semmeringre.
Azt tudom, hogy a Deauville-en nem fog múlni és jó lesz, én mindenesetre alig várom.

Szóval mi is az a Dóvill?
Egy jó motor, ami a kezdőknek is tud örömet okozni :D
2008-as Honda Deauville NT 700 VA 2012. június 21. és 2015. augusztus 28. között
Megtett kilométer 16.780
Első motor, első szerelem, de nem múlik csak a motor lett eladva :-)
Ckerti
 
Hozzászólások: 406
Csatlakozott: 2012.05.23. 22:30
Tartózkodási hely: GYŐR

Re: Mi is a Dóvill ??

HozzászólásSzerző: M.Attila » 2014.09.09. 18:38

Sziasztok! Még nincs Deauville-em, ezért én is erre a kérdésre keresem a választ :) Annyit már tudok, hogy őt akarom! A pénztárcám miatt csak a 650-est engedhetek meg magamnak, azt is majd év vége felé. Viszont néhány teszt elolvasása után nem lesz sokkal okosabb az ember, hogy egy használt Deauville-en mik a kritikus pontok (persze tudom, ilyen nincs neki :mrgreen: ) , és pár jótanácsot is szívesen vennék, mert a motorozásban még új vagyok. Leszámítva a kis pedálos Simson Suhl-omat. Jobb híján ezt a topikot találtam erre legmegfelelőbbnek: szívesen találkoznék 650-es tulajokkal Budapesten és környékén, eszmecsere okán, illetve élőben is szeretnék megcsodálni egy ilyen paripát, mert még csak 700-ast láttam közelről. Előre is köszönök minden jótanácsot és segítséget!
M.Attila
 

Re: Mi is a Dóvill ??

HozzászólásSzerző: dafmax » 2014.11.22. 21:59

Csatlakozom az előttem szólóhoz. Még jelenleg nem áll a garázsomban a gép, de azon vagyok, hogy ez jövő év elején változzon. A nyáron tettem le a jogsit "nagy" motorra ahol egy SFV Suzukit vezettem. Már akkor nyilvánvaló volt számomra, hogy a NAKED érzést nem nekem találták ki hiába, hogy Simson-on nőttem fel. Így aztán hozzáfogtam keresni valami túrázásra alkalmas gépet. Egy írországi ismerőstől kaptam az első instrukciókat, hogy túragép ott kezdődik, hogy kardán hajtás. Így aztán eléggé leszűkült a kör, na meg a pénztárca mérete is behatárolta a lehetőségeket. Maradt az NT 650. Mikor már tudtam mit keresek elkezdtem utánanézni a gépezetnek. Erre nagyon jó ez a fórum és a rengeteg beszámoló. Amit hiányoltam, hogy egy külön rovatban érdemes lenne összeszedni, hogy mire érdemes annak figyelni aki egy használt NT-t akar venni. A mai napon életemben először eljutottam odáig, hogy nem csak nézhettem, de fel is ülhettem egy 650-esre és mehettem vele néhány km. Próbáltam már pár nagytestű motort de ez levett a lábamról. Az a hang, az az idomzat, az a dinamika, irányíthatóság. Eszméletlen jó. Így aztán csak megerősített abban a hitemben, hogy számomra egy NT lesz a legjobb útitárs még a magam közel 2m-es magasságához is. Nem is beszélve arról, hogy az asszony is felpattant mögém és Ő is mint utas csak jókat tudott mondani. Így aztán számomra a Dóvill nem más mint a megvalósításra váró álom amit remélhetőleg a közeljövőben valóra is tudok váltani.
Úton lenni boldogság, de megérkezni a cél!

2015. Januárban vásárolt 1998-as NT650V. Azóta túl a közös 23000km-en.
Avatar
dafmax
 
Hozzászólások: 277
Csatlakozott: 2014.11.21. 21:39
Tartózkodási hely: Gyöngyöshalász

Re: Mi is a Dóvill ??

HozzászólásSzerző: Ckerti » 2014.11.23. 04:23

dafmax írta:Csatlakozom az előttem szólóhoz. Még jelenleg nem áll a garázsomban a gép, de azon vagyok, hogy ez jövő év elején változzon. A nyáron tettem le a jogsit "nagy" motorra ahol egy SFV Suzukit vezettem. Már akkor nyilvánvaló volt számomra, hogy a NAKED érzést nem nekem találták ki hiába, hogy Simson-on nőttem fel. Így aztán hozzáfogtam keresni valami túrázásra alkalmas gépet. Egy írországi ismerőstől kaptam az első instrukciókat, hogy túragép ott kezdődik, hogy kardán hajtás. Így aztán eléggé leszűkült a kör, na meg a pénztárca mérete is behatárolta a lehetőségeket. Maradt az NT 650. Mikor már tudtam mit keresek elkezdtem utánanézni a gépezetnek. Erre nagyon jó ez a fórum és a rengeteg beszámoló. Amit hiányoltam, hogy egy külön rovatban érdemes lenne összeszedni, hogy mire érdemes annak figyelni aki egy használt NT-t akar venni. A mai napon életemben először eljutottam odáig, hogy nem csak nézhettem, de fel is ülhettem egy 650-esre és mehettem vele néhány km. Próbáltam már pár nagytestű motort de ez levett a lábamról. Az a hang, az az idomzat, az a dinamika, irányíthatóság. Eszméletlen jó. Így aztán csak megerősített abban a hitemben, hogy számomra egy NT lesz a legjobb útitárs még a magam közel 2m-es magasságához is. Nem is beszélve arról, hogy az asszony is felpattant mögém és Ő is mint utas csak jókat tudott mondani. Így aztán számomra a Dóvill nem más mint a megvalósításra váró álom amit remélhetőleg a közeljövőben valóra is tudok váltani.

Ha az asszony is felült és tetszett is neki, akkor már csak a fedezet előteremtése lesz a kérdés :roll:
Sok sikert a vásárláshoz!
2008-as Honda Deauville NT 700 VA 2012. június 21. és 2015. augusztus 28. között
Megtett kilométer 16.780
Első motor, első szerelem, de nem múlik csak a motor lett eladva :-)
Ckerti
 
Hozzászólások: 406
Csatlakozott: 2012.05.23. 22:30
Tartózkodási hely: GYŐR

Re: Mi is a Dóvill ??

HozzászólásSzerző: Gerzson » 2014.11.23. 07:53

A Deauville műszakilag egy meglehetősen stabil masina, köszönhetően a több évtizedes evolúciójának. Típushibája azért csak akad, melyek közül meg kell említeni az AC-pumpa elektromos megszakítójának beégését. Ezt egy viszonylag egyszerű módon meg lehet előzni egy kondenzátor beépítésével. Ha már megvan a baj, a gyári megoldás nem olcsó, de van helyette alternatív út (itt a fórumon is van rá megoldás, csak meg kell keresni a topicban). Egyébként ettől a hibától nem áll meg a motor, csak a tak leürülése során léphet fel enyhe benzinszállítási gond.
Másik gond lehet a vízpumpaház korróziója.
Több hasonló nem jut eszembe, mindamellett, hogy azokat a dolgokat át kell nézni, amit egy használt motornál egyébként is megnéz az ember.
Nálam a következő dolgok fordultak elő anno - ezek nem típushibák, de megemlítem tanulságul: a kuplungkart rögzítő csavar törése, a hűtőre szerelt ventilátorházban felgyűlt apró kavicsok megakasztották a ventilátor-lapátot, ezért túlmelegedett a hűtőfolyadék.
"Úton lenni a boldogság,..."
Avatar
Gerzson
 
Hozzászólások: 683
Csatlakozott: 2009.11.08. 17:49
Tartózkodási hely: Budapest - Dél-pest

Re: Mi is a Dóvill ??

HozzászólásSzerző: ColargoTJ » 2014.11.23. 17:28

Friss Deauville tulajdonosként ezek nagyon szuper hírek! Köszönöm a biztató szavakat! Én eredetileg egy 4 hengeres motort szerettem volna, kardán hajtással 650-800 cm3 közötti motorral, de sajnos ezekkel a paraméterekkel ma már nem gyártanak motort.
Rokonságomban volt egy régi Yamaha talán 650-es, 4 hengerrel, kardánnal. Na az nagyos simán és bársonyosan duruzsolt.
A Deauville a korábbi 1000-res Suzuki V-Strom motoromhoz képest képest már bársonyosabban jár, de ez igaz volt a kis 650-es V-Stromra is, a kisebb köbcenti miatt.
Folyamatos, hosszan tartó haladásnál nagyon jól jönne a négyhengeres simább, kisebb vibrációjú járása.
Talán pár év múlva a modell frissítésnél bele kerül egy négyhengeres motor. :D
más..
A vízpumpaház korróziója milyen hiba jelenséget produkál? Megszorul, vagy szól a vízpumpa, melegszik a motor?
ColargoTJ
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2014.08.11. 10:05

Re: Mi is a Dóvill ??

HozzászólásSzerző: Gerzson » 2014.11.23. 21:08

ColargoTJ írta:...
A vízpumpaház korróziója milyen hiba jelenséget produkál? Megszorul, vagy szól a vízpumpa, melegszik a motor?


Az öntvény külseje kezd el virágozni, de ez a 650-esre volt jellemző. A 700-asnál nem tudom, mi a helyzet.
"Úton lenni a boldogság,..."
Avatar
Gerzson
 
Hozzászólások: 683
Csatlakozott: 2009.11.08. 17:49
Tartózkodási hely: Budapest - Dél-pest

Re: Mi is a Dóvill ??

HozzászólásSzerző: dafmax » 2014.12.05. 08:41

Egy olyan kérdésem lenne, hogy az nt 650-nél a kezdetektől van a Dual fékrendszer vagy van egy bizonyos gyártási dátum amitől már ezzel készültek?
Úton lenni boldogság, de megérkezni a cél!

2015. Januárban vásárolt 1998-as NT650V. Azóta túl a közös 23000km-en.
Avatar
dafmax
 
Hozzászólások: 277
Csatlakozott: 2014.11.21. 21:39
Tartózkodási hely: Gyöngyöshalász

Re: Mi is a Dóvill ??

HozzászólásSzerző: end111 » 2014.12.05. 10:06

dafmax írta:Egy olyan kérdésem lenne, hogy az nt 650-nél a kezdetektől van a Dual fékrendszer vagy van egy bizonyos gyártási dátum amitől már ezzel készültek?


Tudomásom szerint 2002-tő szerelték kombinált fékrendszerrel.
end111
 
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2009.12.06. 18:06
Tartózkodási hely: Budapest XII.

ElőzőKövetkező

Vissza: Csevegés

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég

cron