Biztosítás

Napi csevely és egyveleg.

Biztosítás

HozzászólásSzerző: yager01 » 2010.10.20. 20:09

Ezt olvastátok már?

2010. szeptember 27. hétfő, 21:09

A motorokra kötendő kötelező biztosítást hasonlóan, mint a személyautó esetében szintén kötelező megkötni minden üzembentartó részére. A kormányrendelet módosításával azonban a motor kötelező biztosítás is szüneteltethető, ha a motort ideiglenesen kivonják a forgalomból. A motorokat a tulajdonosok nagy része jellemzően csak tavasztól őszig használja, a rossz idő beálltával csupán garázsban tárolja azt, ezért érdemes elgondolkodni ezen a költséghatékony megoldáson.

A kötelező biztosítás 2011 változásával azonban vélhetőleg az egyik legnagyobb kötelező biztosítási díj emelkedése a motorok esetében lesz megfigylhető, mivel 2011-től az eddigi köbcenti, hengerűrtartalom helyett kilowatt, teljesítmény alapú besorolás lesz, amely a nagyobb teljesítményű motorok esetében vélhetőleg kedvezőtlen lesz.
A motor kötelező biztosítás 2011 új kategória besorolása:

* 12 kw alatt,
* 13-35 kw között
* 36-70 kw között
* 70 kw felett

Az új, motor kötelező biztosítás 2011 kategória besorolások miatt minden motor tulajdonos részére érdemes lesz újraszámolni a kötelező biztosítás díját, valamint kedvezőbb ajánlat esetén azt online megkötheti a kötelező biztosítás kalkulátor segítségével az oldalunkon. Cégünk a kiszámolt motor kgfb 2011 évi díjakra árgaranciát vállal, illetve a teljes adminisztrációs feladatot átvállalja az ügyfelek helyett a kötéstől a régi szerződés felmondásáig,teljesen ingyenesen.
yager01
 
Hozzászólások: 237
Csatlakozott: 2010.08.16. 09:10

Re: Csevely

HozzászólásSzerző: Marc » 2010.11.03. 13:21

Váltott már valaki biztosítót? Újrakötöttem, és 6500-al kevesebb lett az éves biztosításom ugyanannál a biztosítónál
Avatar
Marc
 
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2009.10.30. 09:18

Re: Csevely

HozzászólásSzerző: Gerzson » 2010.11.03. 16:20

A motoron én sem tudok váltani csak jövő augusztusban, de kíváncsiságból végigmentem a kalkuláción és ha újrakötöm, lényegesen olcsóbb lesz a biztosításom.
Viszont a kocsival váltani fogok, mert ha nem, akkor kb. 75 százalékkal emelkedik majd a díjam, ha pedig váltok, akkor kb. a felét, vagy rosszabb esetben 2/3-át kell csak fizetnem, pedig nem lépek magasabb bonus osztályba - mivel fél évre ideiglenesen ki volt vonva a forgalomból. Még akkor is csökken a díjam a kocsira, ha a Postánál olyan KGFB-t kötök, ami fizet az én autómra is, ha kárt okozok.
"Úton lenni a boldogság,..."
Avatar
Gerzson
 
Hozzászólások: 683
Csatlakozott: 2009.11.08. 17:49
Tartózkodási hely: Budapest - Dél-pest

Re: Csevely

HozzászólásSzerző: TomRed » 2010.11.24. 23:18

Gerzson írta:A motoron én sem tudok váltani csak jövő augusztusban, de kíváncsiságból végigmentem a kalkuláción és ha újrakötöm, lényegesen olcsóbb lesz a biztosításom.


Én is augusztusban kötöttem meg a Transalpra a biztosítást. Mivel gyakorlatlan vagyok Transalp vezetésben ;) , így A0 kategóriába került természetesen és negyed évet kellett kifizetni, ami 2010.11.25-ig terjedt. Az okos biztosító (Wabard) ki is küldött egy számlát és csekket a 2010. év maradékára és a következő év 1. negyedévre.

Viszont láttam én is, hogy jövőre jóval olcsóbb lenne a biztosítás, ezért ma elmentem az Önkormányzathoz és kivontam ideiglenesen a forgalomból a motort 2011.04.30-ig. 2 300 Ft-ba került, így nem kell fizetnem a KGFB-t és automatikusan csökken a gépjármű adó is. Persze beszkennelve elküldöm Wabardnak a forgalmit, hogy "érdek múlás" miatt szüntesse meg a biztosítást és küldje el a kártörténeti igazolást. Így jövőre újat köthetek ott, ahol a legolcsóbb.

A Deauville-re jövőre B3-mal KÖBÉ-nél lett a legolcsóbb, éves csekk fizetéssel 5 840 Ft lett, plusz 1 800 Ft tagdíj.

A kocsira a Posta Biztosító lett a legolcsóbb, szintén éves csekkes fizetéssel. (16 446 Ft, B10, 81 kW-os)
Netrisknél intéztem az átkötéseket. Így legalább lesz zöld kártyám is az egész évre.
Minek siessek, ha tudok gyorsan haladni.
NT650V, 2005.05 havi, újonnan vettem, 10.000 km/év
Avatar
TomRed
 
Hozzászólások: 721
Csatlakozott: 2009.11.05. 21:39
Tartózkodási hely: Nagykovácsi

Re: Csevely

HozzászólásSzerző: Gerzson » 2010.11.25. 08:38

TomRed írta:
Gerzson írta:A motoron én sem tudok váltani csak jövő augusztusban, de kíváncsiságból végigmentem a kalkuláción és ha újrakötöm, lényegesen olcsóbb lesz a biztosításom.


Én is augusztusban kötöttem meg a Transalpra a biztosítást. Mivel gyakorlatlan vagyok Transalp vezetésben ;) , így A0 kategóriába került természetesen és negyed évet kellett kifizetni, ami 2010.11.25-ig terjedt. Az okos biztosító (Wabard) ki is küldött egy számlát és csekket a 2010. év maradékára és a következő év 1. negyedévre.

Viszont láttam én is, hogy jövőre jóval olcsóbb lenne a biztosítás, ezért ma elmentem az Önkormányzathoz és kivontam ideiglenesen a forgalomból a motort 2011.04.30-ig. 2 300 Ft-ba került, így nem kell fizetnem a KGFB-t és automatikusan csökken a gépjármű adó is. Persze beszkennelve elküldöm Wabardnak a forgalmit, hogy "érdek múlás" miatt szüntesse meg a biztosítást és küldje el a kártörténeti igazolást. Így jövőre újat köthetek ott, ahol a legolcsóbb.

A Deauville-re jövőre B3-mal KÖBÉ-nél lett a legolcsóbb, éves csekk fizetéssel 5 840 Ft lett, plusz 1 800 Ft tagdíj.

A kocsira a Posta Biztosító lett a legolcsóbb, szintén éves csekkes fizetéssel. (16 446 Ft, B10, 81 kW-os)
Netrisknél intéztem az átkötéseket. Így legalább lesz zöld kártyám is az egész évre.



Hello Tamás!
A kötelezővel kapcsolatban két dolog:
1: Bonus besorolás egy adott járműkategóriában csak egy járműre lehet, tehát amíg 2 mocid van, az egyik biztosan A00-ban fog maradni. Amint a bonus-ba sorolt mocit eladod, az azon megszerzett bonus fokozatot a megmaradt másikra át lehet iratni, de ezt kérni kell a biztosítótól, automatikusan még akkor sem működik, ha mindkét gép ugyan azon biztosítónál van biztosítva. Legalábbis a biztosító társaágok ezt jelenleg így kezelik (az Union biztosan). Viszont az is igaz, hogy ezt a törvény nem írja, tehát elvileg ez a gyakorlat ellentétes a törvénnyel.
2: Nagyon-nagyon-nagyon figyelj a forgalomból kivont gép szerződésére, mert én iszonyatosat szívtam miatta - sajnos a törvények, a biztosító magatartása és a magam hülyesége egyaránt bekavart. A lényeg: a 2009. évi LXII.törvény 26. § (4) bekezdése alapján a forgalomból ideiglenesen kivont jármű kötelező biztosítási szerződése a kivonást követő 6. hónap utolsó napját követő napon megszűnik. Ha ezen a napon nem kötsz új biztosítást - figyelembe véve, hogy a az ideiglenes forgalomból történő kivonás a kivonás napjától számított 6. hónap utolsó napját követő napon automatikusan megszűnik, és így a járművet az adott napon a nyilvántartó hatóság ismét forgalomba helyezi, mely tényről a biztosító társaságot elektronikus úton a törvény 8. § (1), valamint a 26. § (2) bekezdése alapján értesíti - akkor un. fedezetlenségi díjat kell fizetni, mely a Transalpra az idén érvényes tarifa alapján napi 100 Ft. Ez pár napos történet esetén nem komoly összeg, de ha halmozódik... (Nekem az ominózus esetben autóra vonatkozott a dolog, napi 440 Ft-al. Olyan csúnya összeg lett a vége, amit le sem merek írni).
Egyébként az ideiglenes forgalomból kivonás esetében nem szűnik meg érdekmúlással a biztosítási szerződés (és szerintem nem is kérheted, hogy megszűnjön, de erre nem találtam rendelkezést a törvényben), csak fent említett, a kivonás 6. hónap utolsó napját követő napon. Ettől függetlenül az adott időszakra biztosítási díjat nem kell fizetni (26. § (7) bek.). Ezt nevezi a törvény szüneteltetésnek (26. § (1)-(8) bek.-ek). Az én esetemben az Union és a Groupama is úgy járt el, hogy az automatikusan forgalomba visszahelyezett járművekre kiküldte a következő időszakra arányosan számított díjat, míg az Allianz egyszerűen megszüntette a szerződést (amiről ráadásul a Biztosítási szolgáltatások számlája című számla alján, apróbetűs megjegyzésben értesített).
Bocs, hogy hosszú voltam, csak nekem ez a történet most nagyon a húsomba és a pénztárcámba vág.

Viszont ezt az érdekmúlással történő megszüntetést még körbejárom, mert lehet, nekem is jól jönne egy átkötés.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Gerzson 2010.11.25. 11:40-kor.
"Úton lenni a boldogság,..."
Avatar
Gerzson
 
Hozzászólások: 683
Csatlakozott: 2009.11.08. 17:49
Tartózkodási hely: Budapest - Dél-pest

Re: Csevely

HozzászólásSzerző: AndyA » 2010.11.25. 08:58

TomRed írta:
Gerzson írta:A motoron én sem tudok váltani csak jövő augusztusban, de kíváncsiságból végigmentem a kalkuláción és ha újrakötöm, lényegesen olcsóbb lesz a biztosításom.


Viszont láttam én is, hogy jövőre jóval olcsóbb lenne a biztosítás, ezért ma elmentem az Önkormányzathoz és kivontam ideiglenesen a forgalomból a motort 2011.04.30-ig. 2 300 Ft-ba került, így nem kell fizetnem a KGFB-t és automatikusan csökken a gépjármű adó is. Persze beszkennelve elküldöm Wabardnak a forgalmit, hogy "érdek múlás" miatt szüntesse meg a biztosítást és küldje el a kártörténeti igazolást. Így jövőre újat köthetek ott, ahol a legolcsóbb.


Erdeklmulas nem csak akkor van, ha eladod? Az ideiglenes kivonas biztosan annak szamit? Vagy csak akkor, ha kivarod vele a nevleges maximum 6 honapot?

AndyA
AndyA
 
Hozzászólások: 719
Csatlakozott: 2009.12.11. 21:57

Re: Csevely

HozzászólásSzerző: Gerzson » 2010.11.25. 10:27

AndyA írta:
TomRed írta:
Gerzson írta:A motoron én sem tudok váltani csak jövő augusztusban, de kíváncsiságból végigmentem a kalkuláción és ha újrakötöm, lényegesen olcsóbb lesz a biztosításom.


Viszont láttam én is, hogy jövőre jóval olcsóbb lenne a biztosítás, ezért ma elmentem az Önkormányzathoz és kivontam ideiglenesen a forgalomból a motort 2011.04.30-ig. 2 300 Ft-ba került, így nem kell fizetnem a KGFB-t és automatikusan csökken a gépjármű adó is. Persze beszkennelve elküldöm Wabardnak a forgalmit, hogy "érdek múlás" miatt szüntesse meg a biztosítást és küldje el a kártörténeti igazolást. Így jövőre újat köthetek ott, ahol a legolcsóbb.


Erdeklmulas nem csak akkor van, ha eladod? Az ideiglenes kivonas biztosan annak szamit? Vagy csak akkor, ha kivarod vele a nevleges maximum 6 honapot?

AndyA


Maga az ideiglenes kivonás nem vonja maga után az érdekmúlással megszűnés megvalósulását.
Érdekmúlással szűnik meg a szerződés az üzembentartó, vagy a tulajdonos megváltozása, valamint a forgalomból kivonás esetében.Szüneteltetés esetén - tehát amikor ideiglenesen vonod ki a járművet - akkor csak a 6. hónap utolsó napját követő napon lép életbe az érdekmúlás.
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára Gerzson 2010.11.25. 11:41-kor.
"Úton lenni a boldogság,..."
Avatar
Gerzson
 
Hozzászólások: 683
Csatlakozott: 2009.11.08. 17:49
Tartózkodási hely: Budapest - Dél-pest

Re: Biztosítás

HozzászólásSzerző: Gerzson » 2010.11.25. 10:36

A szerződés szüneteltetése - tehát ideiglenes forgalomból kivonás - egyik velejárója, hogy amennyiben az ideiglenes kivonás időtartama meghaladja a 3 hónapot, akkor a bonus fokozat nem változik, mivel bonus fokozatban magasabb osztályba lépni a megfigyelési időszakban legalább 9 hónap forgalomba helyezett időtartam is szükséges a kármentesség mellett.
Mivel az én autóm is ki volt vonva 6 hónapra idén a forgalomból, nem lépett magasabb bonus fokozatba. Érdekes, hogy miután a BMW-re átvezették a Honda bonus fokozatát (miután azt eladtam), a BMW-re automatikusan ráírták a Honda által megszerzett B3 fokozatát B4 besorolással - itt tehát léptették a bonus fokozatot (Union) - igaz, a BMW-vel nem okoztam kárt idén :D (és a Hondával sem soha). Ez szerintem nem helyes eljárás (mivel a Honda is ki volt vonva 6 hónapra), de nem fogok szólni nekik.
Ebben az esetben érdemes meggondolni, melyik hoz több pénzt a konyhára - főleg hosszú távon: ha kivonatja az ember ideiglenesen a járművet és arra az időre nem fizet sem kötelező biztosítási díjat, sem gépjárműadót, vagy ha szépen lépeget egyre feljebb a bonus fokozatban.
Adalék a fenti polémiához, hogy a kocsinál annak ellenére a felét fogom fizetni újrakötés kapcsán a kötelezőre, hogy maradt a gép B6 osztályban.

kapcsolódva a kettővel ezelőtti hsz-hez: mivel a törvény csak nagyon nagy vonalakban taglalja a bonus-malus rendszert, valószínű arra van külön szabályzó. A fenti min. 9 hónap kitétel sem szerepel a törvényben.

Még egy megjegyzés: az ideiglenes kivonásnál érdemes tisztázni a biztosítóval, hogyan kezeli a forgalomba visszahelyezést. Mindenképpen érdemes a forgalomba visszahelyezésről a biztosítót a visszahelyezést megelőzően - szeritnem írásban - tájékoztatni, nehogy úgy járjon az ember, mint én az Allianz-nál.

Egyébként a törvényben egy hatalmas faszság az említett 26. § (4) bek., mert annak értelmében vagy el kell menned az okmányirodába és legkésőbb a 6. hónap utolsó napján visszahelyeztetni a forgalomba (csak akkor vonják ki, vagy helyezik vissza, amikor ügyintézel) a gépet (ami egyébként automatikusan másnap, ügyintézés, időrablás és illetékfizetés, valamint új ügy generálása nélkül megtörténik), vagy a biztosítóhoz kell menned új szerződést kötni. Ha nem lenne ez a paragrafus, akkor minden mehetne a régiben tovább, ha a polgár befizeti a visszahelyezéstől esedékes díjat. Ha meg nem fizeti be, akkor ott a díjnemfizetés szankció-rendszere.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Gerzson 2010.11.25. 11:45-kor.
"Úton lenni a boldogság,..."
Avatar
Gerzson
 
Hozzászólások: 683
Csatlakozott: 2009.11.08. 17:49
Tartózkodási hely: Budapest - Dél-pest

Re: Biztosítás

HozzászólásSzerző: Gerzson » 2010.11.25. 11:29

Kicsit kutakodtam a bonus-malus után is:
A dolgot a 19/2009 (X. 9.) PM rendelet szabályozza.
Ami nekem ebből nem egyértelmű, az az adott járműkategóriában második járműre kötött szerződés során alkalmazható bonus-malus rendszer.
A rend. 3. § (6) bek. szerint: ha azonos kategóriájú járműre kötsz egy új szerződést, mint amilyennel már rendelkezel, akkor az új szerződést A00-ba kell besorolni. Viszont azt nem írja, hogy a második szerződésre nem vonatkozik a bonus-malus rendszer, tehát szerintem vonatkozik.
Előzőek alapján tehát Tomred Transalpja jogosan kezd A00-val, de utána lépkedhet tovább a bonusban, ha nincs károkozás. Arra sem találtam passzust - egyenlőre, hogy ha valamelyik motorral kárt okozna, akkor hogyan változik a besorolás; csak a kárt okozóé változik, vagy mindkettőjé. De ne legyen ilyen problémája senkinek!
"Úton lenni a boldogság,..."
Avatar
Gerzson
 
Hozzászólások: 683
Csatlakozott: 2009.11.08. 17:49
Tartózkodási hely: Budapest - Dél-pest

Re: Biztosítás

HozzászólásSzerző: SZA » 2010.11.25. 11:43

Gerzson írta:Kicsit kutakodtam a bonus-malus után is:
A dolgot a 19/2009 (X. 9.) PM rendelet szabályozza.
Ami nekem ebből nem egyértelmű, az az adott járműkategóriában második járműre kötött szerződés során alkalmazható bonus-malus rendszer.
A rend. 3. § (6) bek. szerint: ha azonos kategóriájú járműre kötsz egy új szerződést, mint amilyennel már rendelkezel, akkor az új szerződést A00-ba kell besorolni. Viszont azt nem írja, hogy a második szerződésre nem vonatkozik a bonus-malus rendszer, tehát szerintem vonatkozik.
Előzőek alapján tehát Tomred Transalpja jogosan kezd A00-val, de utána lépkedhet tovább a bonusban, ha nincs károkozás. Arra sem találtam passzust - egyenlőre, hogy ha valamelyik motorral kárt okozna, akkor hogyan változik a besorolás; csak a kárt okozóé változik, vagy mindkettőjé. De ne legyen ilyen problémája senkinek!


A két (vagy több) bonus-malus egymástól független életet él. Mindkét irányban változhatnak.
SZA
 

Következő

Vissza: Csevegés

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég

cron