Zsámbék, Neszmély, Komárom, Esztergom, Dobogókő 2010.11.20.

Ötletek rövid gurulásokra és beszámolók

Zsámbék, Neszmély, Komárom, Esztergom, Dobogókő 2010.11.20.

HozzászólásSzerző: TomRed » 2010.11.20. 22:38

Megpróbáltam kihasználni talán az idén utolsó kellemesebb időjárású napot egy kisebb kirándulásra. Mivel a Deauville hátsó rugós tagja még mindig rossz, ezért a Transalppal mentem.

Nagy örömömre sikerült Stocky-val összetalálkoznom Zsámbékon, ő is pont egy kora délutáni kis gurulásra indult el. Így sikerült együtt mennünk tovább a fő úti célom Neszmély felé, ahol a hajóskanzent akartam meglátogatni. Sajnos innen Stockynak gyorsan haza kellett sietnie, így a hajóskanzent se tudta megnézni. De majd jövőre!

Legutóbb nyár elején jártam ott és némi riadalommal láttam, hogy alig van ott a régebben látott hajókból. Neszmély 2008.11.08 Azt hittem ezt a múzeumot is elsodorta az ingatlan lufi válság...

Viszont a héten "elfogtam" egy riportot az ATV TV-ben és láttam, hogy éppen pont fejlődik ez a különleges múzeum. A korábban csak a hajóteste volt látható az 1872-ben épült Lajta dunai monitornak. Mostanra viszont javarészt restaurálták a felépítményét is, amit a hősiesen végigküzdött első világháború után pusztítottak le róla. A háborúban elesett első hősi halott matróz is a Lajtán szolgált, magyar fiatalember volt. Egyszer teli találat érte a löveg torony tetején kialakított parancsnoki állást is, akkor mindegyik tiszt meghalt...
A háború után a béke diktátum előírta a hadihajók leszerelését, a Lajta monitor hajó testét ezután medre kotrásnál elevátor hajóként hasznosították. Így maradt fenn az utókornak és mentette meg a hajóskanzen az elpusztítástól.
A Zoltán kerekes gőzös felújítása is folyik. Kapott ugyanis a múzeum EU támogatást és jövő év május elsején újra megnyíló múzeum így néhány régi hajót megújítva tud majd bemutatni.

Bocs, ha kicsit hosszú voltam, de szeretem látni a múlt megbecsült technikai és történelmi emlékeit. Íme a ma készült képeim: Neszmély 2010.11.20

Miután elfogyasztottam a hajó orrfedélzetén a szendvicsemet, tovább indultam Komárom felé, ott átkeltem a Duna északi partjára, majd elgurultam egy kényelmesen járható úton Párkányba. Visszatérve a déli partra Esztergomba az immár gyorsan besötétedő úton feltekeregtem Dobogókőre. Majd legurultam Pomázra, meglátogattam régi kedves ismerőseimet. Végül nyolc óra után értem haza.

Jó kis kirándulás volt (összesen 240 km) és még a markolatfűtést se kellett bekapcsolnom. :)
Minek siessek, ha tudok gyorsan haladni.
NT650V, 2005.05 havi, újonnan vettem, 10.000 km/év
Avatar
TomRed
 
Hozzászólások: 716
Csatlakozott: 2009.11.05. 21:39
Tartózkodási hely: Nagykovácsi

Vissza: Egy napos motorozások

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron