Műszaki vizsgáztatás

Re: Műszaki vizsgáztatás

HozzászólásSzerző: TomRed » 2013.04.27. 21:41

TomRed írta:Én nagyon elégedett voltam a XIX. kerületi vizsga állomással.
Vagyis csak ajánlani tudom ezt a vizsga állomást, remélve, hogy tavaly óta nem romlott a helyzet.

Adataik: 1195. Bp., Vas Gereben u. 2/4. (Üllői úton kifelé, Kispesti Villanytelepnél a vasúti átkelőnél jobbra van, sarkon tábla is jelezte.)
Tel: 1-348-2060, Fax: 1-348-2055, Ügyfélfogadás (Programozás): H-Cs 8.30-16, P 8.30-14.


Tegnap, pénteken kigurultam a kedvenc vizsgaállomásomra a nyolc éves Deauville-ommal. Előtte lemostam, megnéztem a lámpákat és a KGFB csekket.

1/2 12-re értem oda időpontot kérni, rögtön kaptam aznap 14 órára. 4 360 Ft-ot kellett befizetni.
Ha valaki csak az utolsó napon megy el az érvényes forgalmival vizsga időpontot kérni, akkor ne felejtsen el kérni útvonal engedélyt. Ez akkor meghosszabbítja a forgalmi érvényességét a vizsgáig. Ha lejárt az érvényesség, akkor csak a vizsga napjára szolgál az útvonal engedély. (Ingyen adják.)
Akinek nem a saját nevén van a motor, annak meghatalmazást kell vinni.

Szokás szerint nem volt sorban állás, hamar megkaptam a papírokat és már be is állhattam a kapuhoz. Ott azért ácsorogtam egy negyedórát (autókkal foglalkoztak), majd begyűjtötték a papírt. Előtte ráírtam a tetejére a km óra állást, 79 710 km-t. Szóltak, hogy toljam be a motort, ráültem, bevonultam. Mondták, hogy inkább tolni kellett volna, mert már volt aki elhasalt a motorjával a csúszós csempén. :)
A fényképezés művelete volt a legbonyolultabb, mert nehéz benyúlni az első villanyakhoz jobbról az alvázszám lefotózásához. Kábeleket nekem volt alkalmam félrehúzni. Lámpákat, dudát ellenőrizték, kerekekre rá se néztek.

Újabb negyedóra várakozás, majd rátolta a fékpadra a motort a szaki. Rendben volt, még ő is megnézte a fényszórót és a féklámpát (mindkét fékkel), majd hozták rögtön az új címkét.
Pár perc múlva megkaptam a forgalmit is. Végül összesen nem telt bele csak egy jó óra és már távozhattam.

Csak azért írtam ennyit, mert hátha valaki még nem vitte saját maga vizsgáztatni a motorját. :)
Minek siessek, ha tudok gyorsan haladni.
NT650V, 2005.05 havi, újonnan vettem, 10.000 km/év
Avatar
TomRed
 
Hozzászólások: 721
Csatlakozott: 2009.11.05. 21:39
Tartózkodási hely: Nagykovácsi

Re: Műszaki vizsgáztatás

HozzászólásSzerző: Bari » 2014.05.09. 06:45

Ha műszaki vizsga, akkor kb 15 éve Rétságra járok http://www.muszakivizsga.net/index2.html Még az első Hondámmal találtam rá a cégre. Egy VF 750 F Japán belpiacos gép volt, és Bp-en azzal szórakoztak, hogy az irányjelzőkben nincs "E" jelzés. Itt most már átnézi vizsga előtt, és nem viszi be vizsgára, ha szemre olyat talál ami miatt nem menne át a gép. Nem tudom a régi kapcsolat miatt van-e ez így. De például nyilvántartják a masinákat, és kiértesítenek róla hogy lejár a vizsgája valamelyiknek. Hozzáteszem egy 20 éves, meg egy 15 éves autó, és a 13 éves Deauvill amit hozzájuk viszek. Az előző motorjaim is náluk vizsgáztak. Nem egy hamvas üde darabok, de mindig átnézem előtte, és soha nem vittem oda mocskosan ápolatlanul semmit sem. Azt mindenki meg tudja nézni, hogy az irányjelzők világítás működik, egy fékpróbán is elengedett kormánnyal (autó) hogy húz-e valamelyik irányba. A kipufogó Lyukas-e vagy sem. A kötelező cuccok megléte is fontos. A gumik állapotát is lehet látni. Ha hibás a teleszkópod elárulja a kagylós gumikopás, ha egyoldalúan kopik, akkor a kerékösszetartást kell állíttatnod, stb. Ha valamiben bizonytalan vagyok, pld; szélvédőn kavicsnyom, egyszerűen felhívom őket, és szívesen tájékoztatnak mi az ami elfogadott még és mi nem. Egy másfél óra kb. a vizsga időtartalma. A motorokat ők viszik be és nézik át, nem neked kell billegni a fékpadon vele.
Bari
 

Re: Műszaki vizsgáztatás

HozzászólásSzerző: hondalovas1 » 2015.03.28. 12:35

Sziasztok!
A tegnapi napon én is meglátogattam a Székesfehérvári KPM-et.Csak azért írok most mert volt néhány fényvisszaverő matricám a dobozok szélén a jobb láthatóság végett és leszedették velem,Ennyit a jobb láthatóság elvéről kis hazánkban.A szakik közölték csak két fényvisszaverő lehet a mocin amiből egy a gyári lámpába szerelt lehet.Plusz csak E jelölésű matrica a megengedett.Amúgy csak az izzók működését ellenőrizték illetve a motor és alvázszámot.Ha nem kell kapirgálnom az egész történet 10 perc lett volna./a felni csík sem megengedett/ Már csak azt nem értem eddig miért nem zavarta őket az elmúlt 2 vizsgámon.
hondalovas1
 
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.03.10. 16:15

Re: Műszaki vizsgáztatás

HozzászólásSzerző: Horváth István » 2015.03.28. 14:05

Nem akarják hogy össze tévesszenek a rendőr motorosokkal :) Más logikus érvet nem tudok rá ! Van egy ismerősöm , aki kerékpározik , és Szlovákiában szóvá tették neki ( majdnem hogy megbüntették ) hogy csak narancs sárga láthatósági mellénye ( öltözéke ) lehet , mert a citromsárgát a rendőrök használlják....
Nehéz ki igazodni a törvényhozók logikáján ! :(
Most épp egy K16-os...
Avatar
Horváth István
 
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2013.04.25. 18:12
Tartózkodási hely: Tát

Re: Kormánymagasító

HozzászólásSzerző: ColargoTJ » 2015.04.07. 09:15

"Tegnap voltam műszakin a III. ker. Mozaik utcában a Közlekedési Főfelügyelet Vizsgaállomásán. Ami jó hír, munka után is lehet menni, pl. én 18.30-ra kaptam időpontot. Az ár továbbra is baráti, 4.360 Ft. A vizsgára felkészítettem a motort: alaposan lemostam. :D Igazi szocreál épület, fiatal 60-as szakikkal. Mihály bá-nál bejelentkeztem, pénztáros néninél fizetés. Majd Mihály bá (lehet, hogy nem Mihály hanem Sanyi bá, de az mindegy most): ájjá' a kocsik mögé a kettes sórba, maj' intek. odaálltam, majd "intettek" 4-es állás. Körbejárás, hümmögés: rendszámos? ??? ja, mondom én. Kicsit lapítottam, mert a hátsó gumim határeset, de Mihálybá egyszercsak felderült a bukócsőre mutatva: ez nem gyár, ez "csivi", hol a műbizonylat? Mondom, ez gyári tartozék és Givi, de hajthatatlan... Szóval elhagytad... na, kicsit izmoztunk, mire át kellett tolnom fékpróbára. Itt emberünk serényen felpattant a motorra, rendben, mire toltam a 3. állásra, ahol valami savval lemaratták a régi matricát, majd kb. 20 perces várakozás után visszakaptam a forgalmit és felragasztották az új matricát, ennyi...."
ColargoTJ
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2014.08.11. 10:05

Re: Kormánymagasító

HozzászólásSzerző: end111 » 2015.04.07. 10:20

Bukócső...???? , van rajta + bukócső? :mrgreen:
end111
 
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2009.12.06. 18:06
Tartózkodási hely: Budapest XII.

Re: Műszaki vizsgáztatás

HozzászólásSzerző: ColargoTJ » 2015.04.09. 20:58

A idézetben természetesen nem Deauville-ről van szó, hanem egy másik túramotorról! :D
ColargoTJ
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2014.08.11. 10:05

Re: Műszaki vizsgáztatás

HozzászólásSzerző: TomRed » 2018.05.17. 15:42

Újabb okosság kerül bevezetésre, mindenki nagy örömére. Ugyanis május 20-ától a frissen levizsgáztatott gépjárművek kapnak egy igazolást a vizsga eredményről, amit azontúl a forgalmival együtt szintén magával kell majd mindenkinek hurcolásznia!

Lesz még jó pár egyéb változás is a műszaki vizsgáztatás során, köztük kedvezőek is.

Totalcar cikk a témáról.
Minek siessek, ha tudok gyorsan haladni.
NT650V, 2005.05 havi, újonnan vettem, 10.000 km/év
Avatar
TomRed
 
Hozzászólások: 721
Csatlakozott: 2009.11.05. 21:39
Tartózkodási hely: Nagykovácsi

Re: Műszaki vizsgáztatás

HozzászólásSzerző: TomRed » 2018.05.21. 14:27

Újabb információk szerint még sem kell magunkkal hordani egy újabb iratot.

Érdekesek azok a rendeletek, amelyekről a jogalkalmazóknak "törvényértelmező értekezletet" kell tartaniuk! Amint itt az OnRoad cikk második oldalán le van írva.
Minek siessek, ha tudok gyorsan haladni.
NT650V, 2005.05 havi, újonnan vettem, 10.000 km/év
Avatar
TomRed
 
Hozzászólások: 721
Csatlakozott: 2009.11.05. 21:39
Tartózkodási hely: Nagykovácsi

Re: Műszaki vizsgáztatás

HozzászólásSzerző: AndyA » 2018.05.22. 08:17

TomRed írta:Újabb információk szerint még sem kell magunkkal hordani egy újabb iratot.

Érdekesek azok a rendeletek, amelyekről a jogalkalmazóknak "törvényértelmező értekezletet" kell tartaniuk! Amint itt az OnRoad cikk második oldalán le van írva.


Magyarország ilyen. De nem vagyunk egyedül vele.

A jogszabály alkotója sokszor nem is akar pontosan fogalmazni, mert ha ezt teszi, akkor ki lehet forgatni a szavakat, és olyan "kivételeket" találni, amire nem vonatkozik a jogszabály. Így viszont az nem egyértelmű, hogy kire vonatkozik, és hogy hogyan... :(

Azért kell rengeteghez végrehajtási utasítás. Amit persze utána többször is lehet módosítani, kiegészíteni, hogy tényleg azt jelentse, amit kell. Ahhoz viszont már nem kell jogalkotói hatalom, adott esetben parlament, minősített többség stb. Azt már a "kis emberek", a "gépezet apró fogaskerekei" is meg tudják oldani.

AndyA
AndyA
 
Hozzászólások: 716
Csatlakozott: 2009.12.11. 21:57

ElőzőKövetkező

Vissza: Ápolás, karbantartás

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég